Ik ben Nick van Mourik, 29 jaar en opgegroeid in Tilburg. Ik ben eigenaar van Cheaque: een (kleding)merk met een missie. Met mijn merk wil ik een lach op ieders gezicht toveren. Dit gebeurt steeds vaker nu het merk steeds meer in het straatbeeld verschijnt.

Cheaque

Cheaque is momenteel gevestigd in Oisterwijk, maar we hebben de ambitie om te verhuizen naar Tilburg. In mijn ogen een perfecte vestigingsstad voor een bedrijf in bloei. Tilburg is een stad met historie waar je trots op mag zijn. 

Eigen ideeën

Als ondernemer vind ik het geweldig om elke dag bezig te kunnen zijn met eigen ideeën. Waar ik over vijf jaar sta? Geen idee, ik denk liever in het behalen van doelen dan in jaren. Ik hoop dat we met Cheaque de komende tijd internationaal bekend worden en veel lachende gezichten gaan zien. Mijn advies: durf ervoor te gaan en durf vooral te genieten. Alles is mogelijk, zolang je het maar vanuit je hart doet.

Nijverheidsweg 32
5061 KL Oisterwijk

Expo 88 - A heart for business

Dit verhaal is onderdeel van Expo 88 - A heart for business. Deze tentoonstelling – met foto’s in zowel Station 88 als op de universiteit - laat twintig diverse ondernemers zien die hun opleiding aan de universiteit of een hbo-instelling volgden, familiebedrijven, starters, ondernemers van buitenlandse komaf en ondernemers die begeleid zijn door de afdeling ondernemersadvies van de gemeente Tilburg. Bedrijven die al wat langer bestaan, maar ook betrekkelijke nieuwkomers. Fotografen Erik van der Burgt en Tommy de Lange brachten naar aanleiding van de opening van Station 88 op 1 maart de ondernemers in beeld. De tentoonstelling wordt mogelijk gemaakt door bijdragen van Citymarketing Tilburg (Make it in Tilburg), Station 88 en Tilburg University.